تبلیغات
مهاباد شهر ادب و هنر

مهاباد شهر ادب و هنر

» reyeryer ( یکشنبه 23 تیر 1392 )
» اس ام اس روزانه ( چهارشنبه 19 تیر 1392 )
» اولترابوک چیست؟؟؟ ( چهارشنبه 19 تیر 1392 )
» دلایل نامگذاری برخی سایتها و شركتهای مهم !! ( چهارشنبه 19 تیر 1392 )
» در iOS 7، آیفون را با حرکت سر خود هدایت کنید ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» تا به حال دوربین عکاسی ۸۷۰ مگاپیکسلی دیده‌اید؟ ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» با رایانه‌ای که کند شده چه کار کنیم؟ ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» 3 برنامه کاربردی برای یادگیری زبان در تلفن های همراه + لینک دانلود ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» نسخه جدید فایرفاکس با قابلیت چت ویدیویی و گرافیک سه بعدی ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» قابلیتی فوق العاده در اینترنت اکسپلورر ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» تنها چهار شرکت مجوز ارایه‎ی خدمات وایمکس دارند ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» مایکروسافت چه سیستم عاملی را برایمان تدارک دیده است؟ ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» توصیه‌‌هایی برای استفاده از خدمات بانکداری‌الکترونیکی ( پنجشنبه 6 تیر 1392 )
» ارائه خدمات از ما اورژانس كامپیوتر. ( یکشنبه 2 تیر 1392 )
» دور دنیا در هشت ثانیه! ( چهارشنبه 29 خرداد 1392 )
تبلیغات

اعتماد به نفس ندارم، چگونه آن را تقویت کنم؟

نویسنده: كامل سلیمانی چهارشنبه 28 فروردین 1392
 در طول امسال به خودمان قول داده ایم كه وزنمان را كاهش می دهیم ، كمتر وقت كشی می كنیم یا اینكه بیشتر ورزش می كنیم اما بیخود با خود می جنگیم و هیچ كدام از این قولها عملی نخواهند شد مگر اینكه اول از همه به خودمان اعتماد كنیم و اعتماد به نفس مان را تقویت كنیم .ن منظور كارهای زیر را انجام دهید و در تمام طول سال قوی و مقتدر باقی بمانید .   

1 - نگاهی به دور و بر خود بیاندازید و جوانب را بسنجید

به چیزهایی كه تحت كنترل شما هستند و نیستند فكر كنید و یاداشتی از آنها تهیه نمایید . بر روی چیزهایی كه می توانید تغییر دهید تمركز نمایید . محیط پیرامون ، روابط ، محل كار تان را مورد ارزیابی قرار دهید تا چیزهایی كه موجب پایین آمدن سطح زندگیتان می شود را دریابید و بر چیزهایی كه می توانید تغییرشان دهید متمركز شوید . اگر كه تغییر آن موضوع در حیطه اختیار شما نمی باشد از آن صرف نظر كرده و انرژیتان را در جای دیگری خرج نمایید .

2 - از منفی گرایی حذر نمایید

اگر كه افراد یا شرایطی وجود دارند كه موجب پایین آمدن سطح زندگی شما می شود جایگاه آنها در برنامه زندگیتان را مجدداً بررسی نمایید و در عوض به سمت افراد یا فعالیتهایی بروید كه تاثیر مثبتی بر شما دارند

3 - مسئولیت همه چیز را بر عهده نگیرید

به خاطر داشته باشید شما فقط می توانید نهایت تلاشتان را بكنید . هنگامی كه اتفاقات ناگواری می افتد خودتان را ملامت نكنید ، در عوض یك نفس عمیق بكشید و ببینید گام بعدی كه باید بردارید چیست .

4 - اندك زمانی را برای تمرینات ورزشی در نظر بگیرید

هنگامی كه در شرایط استرس زایی قرار دارید تمرینات ورزشی موجب آزاد شدن تنش و ساخته شدن اندامتان می گردد . یك برنامه تمرینی خوب به شما كمك می كند كه احساس طراوت و شادابی و آرامش نمایید و با افزایش ترشح هورمون آندورفین موجب تقویت اعتماد به نفستان هم می گردد .

5 - قراری با دوستانتان بگذارید

با دوستان و اعضای خانواده تان قراری بگذارید . داشتن اوقاتی شاد و مفرح در كنار افرادی كه دوستشان دارید یك راه خوب برای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس است . برنامه ریزی برای آینده امید بخش شما در روزهای سخت خواهد بود .

6 - استرس را از زندگیتان حذف نمایید

به منابع ایجاد استرس در زندگیتان نگاهی بیاندازید . آیا خیلی كار می كنید ؟ آیا مسئولیتهای زیادی دارید ؟ به جای اینكه اجازه دهید برنامه های روزمره شما را از پای درآورند به دنبال راههایی باشید كه وقتتان را تنظیم نماید و شامل كارهایی باشد كه شما را شاداب و سرزنده می كند .

7 - چیز تازه ای یاد بگیرید

برای خودتان سرگرمی تازه ای دست و پا كنید . تجربه های نو هم برای مغز هم برای روح شما بسیار خوب است و علاوه بر دادن یك افق جدید كمكتان می كند كه حس موفقیت را در خودتان تقویت نموده و احساس ارزشمندی نمایید .

8 - راههای موفقیت را شناسایی نمایید

برای خودتان اهدافی معقول و منطقی در نظر بگیرید . با كنترل معیارها وقتی به اهداف دست می یابید اعتماد به نفستان بهبود می یابد . به هنگام نیل به اهداف دقیقه ای وقت صرف نموده و این میزان از موفقیت تان را مرور نمایید تا موتور محركی برای رفتارهای مثبت تان گردد .

9 - به یكی از دوستانتان تلفن بزنید

با یكی از دوستانتان كه مدت زمانی است از او خبر ندارید تماس بگیرید . یك راه رسیدن به افقی تازه جبران مافات و انجام كارهای عقب افتاده است و سرمایه گذاری جدید بر روی یك رابطه حس وحدت و صمیمیت می دهد . دیدن خودتان به عنوان جزئی از یك كل موجب قوت قلب و دلگرمی تان می شود و و اعتمادتان به هر چیزی كه باید پیشنهاد دهید را تقویت می كند.

10 - خوراكی برای ذهنتان فراهم سازید

خود را با موسیقی و كتاب و هر آنچه كه موجب بهتر شدن خلق و خویتان می شود مشغول نمایید . از آهنگ ها ، فیلمها و شوهایی كه موجب پایین آمدن روحیه تان می شود دوری نمایید و در عوض وقت تان را وقف هنری كه واقعاً شما را ارضا می كند نمایید .



لطفا نظرتون رو در مورد این مطلب در قسمت نظرات برای دیگران ارسال کنید.






ادامه مطلب ... نظرات :


نظرسنجی

سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟


صفحات جانبی
نویسندگان
کلمات کلیدی

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما



  • طراحی قالب توسط پارس تولز
  • ParsTools.Com
.CopyRight © 2010 - 2011 mahabadsamcm Group , All Rights Reserved ©